Macskanő a macskakövön 11.rész


Aktával a kezében, egy világ omlott össze benne. Az ész és a szív játszmája sosem egyszerű.

Belépett az épületbe, és a hangzavarban elveszettnek érezte magát. Szétnézett, és lehangolt rendőröket és hosszas magyarázkodásba kezdő züllött arcú embereket látott maga előtt. A pultnál, egy nyugodt, magas ősz hajú férfi állt. Jegyzetelt, és a számítógép billentyűzetét bűvölte, hátha képes lesz magától megadni az utasításokat a gépnek.
Cat közelebb lépett, és alig hallhatóan megszólalt.
– Jó napot uram, én olyan embert keresek, aki legalább huszonöt éve itt dolgozik. A férfi nem is reagált Cat mondatára. Ő újra elismételte a mondatot, de már hangosabban: Jó napot, uram, én olyan embert keresek, aki legalább már huszonöt éve itt dolgozik.
A férfi felemelte a tekintetét és Catre nézett.
– Az előbb is hallottam, csak azon gondolkoztam, hogy rajtam kívül hányan vannak még itt. Tudja, nem sokan mondhatjuk el magunkról, hogy kitartottunk itt. A parancsnok épp bent van. Miben tudok önnek segíteni? –kérdezte a férfi. John Divin vagyok.
– Catrine Frict. –válaszolta Cat. A Grant akta után érdeklődnék. Erre a válaszra felkapta a fejét a férfi. Kerek szemekkel meredt Catre.
– Az nem lehet, hogy ennyi év után… és szándékosan nem fejezte be a mondatot. Várjon itt kérem, telefonálok, és utána meglátom mit tehetek önért. Kis idő múlva visszatért, és megkérte Catet, hogy kövesse. A pulttól balra, egy folyosóra mutatott, és utat törve maga előtt, elindult. Cat követte, bár nem volt biztos benne, hogy jó ötlet. A folyosó végén, megálltak egy ajtó előtt. Masszív sötétített üvegű ajtó volt, kihallatszott egy mély és erőteljes hang. Cat semmi rosszat nem tett, de ettől a hangtól biztos bevallott volna minden el nem követett bűnt is. John kopogott, és belépett.
– Uram, Ő itt Catrine Frict, és a Grant akták után érdeklődik. És egy laza mozdulattal betolta Catet az irodába.
– Üdvözlöm, Michael vagyok. –mutatkozott be a férfi. Köpcös, fekete hajú férfi volt. Rejtélyes mosolya után, már csak a tekintete volt furcsább. Mélyre ható, kék szeme volt. Olyan, amit az ember megjegyez, ha egyszer farkasszemet néz vele.
– Jó napot- mondta, kissé félszegen Cat.
– Szóval magát az akta érdekli? Megtudhatom, hogy honnan értesült róla? Miből gondolja, hogy itt bárki is tud önnek segíteni? –záporoztak a kérdések Cat felé, miközben a szék felé mutatott, hogy Catet hellyel kínálja.
– Huszonöt évvel ezelőtt meghaltak a szüleim. Annak a napnak az évfordulóján kaptam kézhez nagyapám levelét, amiben mindent leírt. Azt írta, ha tudni akarom, hogy biztonságban vagyok-e még, akkor menjek be a rendőrségre, és érdeklődjek a Grant akták után. Ez a rendőrség jutott eszembe először, hiszen közel van a lakásomhoz. És sikerrel jártam a jelek szerint. –próbált magabiztos hangon beszélni. Bízott benne, hogy nem látszik rajta, hogy cseppet sem az.
– Értem. –mondta a férfi. Valóban jó helyen jár, de meg kellett bizonyosodnom róla, hogy nem egy újabb újságírói húzás az egész. Időnként, akad egy-két ember, aki leleplező cikket akar írni, hátha növeli a lapja olvasottságát. Meg kell értenie.
– Természetes, hogy gyanakvó, megértem. Kérem, elmondaná nekem, hogy mi ez az egész? 
- Nos, itt van minden ebben a mappában. –mutatott az asztalra a férfi. Egy eléggé vaskos sárga mappa hevert ott. Cat szíve olyan gyorsan vert, hogy azt hitte mindjárt kiugrik a helyéről.
– Nézze át, olvassa el. És ha ezek után is lesz kérdése, akkor természetes válaszolok rá -és Cat kezébe adta a mappát. Remegő kézzel vette át Cat, és kinyitotta. Képek sokasága nézett vissza rá. De volt egy kép, ami villámcsapásként hatott rá. A képen az apja ült egy padon, egy másik férfi társaságában. És az a másik férfi pont úgy nézett ki, mint Dave. Legszívesebben eldobta volna a mappát, és kirohant volna az irodából. Ezzel ellentétben, nyugalmat erőltetett magára, felállt, és csak ennyit mondott:
- Átnézem, és jelentkezem, ugye elvihetem magammal?
– Igen, bár Johnnál a formaságokat kérem, intézze el, alá kell írnia egy papírt, hogy elviszi.
– Rendben. –mondta Cat, és kilépett az iroda ajtaján.
Folytatás hamarosan....





Megjegyzések